Ridlärare

Just nu så "leker" nog jag ridlärare då jag ska hålla en lektion för min brors flickväns syster, krångligt dedär! ;)

I vilket fall som hellst så jobbar jag inte som ridlärare och är inte utbildad ridlärare eller något i den stilen. Men jag har själv ridigt sedan jag var 5-6 år och har haft egen häst sedan 10 års ålder så jag tror och tycker att jag har kunskaper för att kunna lära ut grunderna. Den här tjejen har vad jag vet inte ridigt på exempelvis ridskola förut. Hon har säkert ridigt på marknader då det verkar som att hon älskar hästar, och vem har inte ridigt ponnyridning som brukar finnas på marknader?
Med handen på hjärtat kan jag berätta att jag alltid skulle rida när jag såg att det fanns ponnyridning. Och för att vara lite extra ärlig så gjorde jag det vääldigt länge, vet att jag red på nån ponnyridning även fast jag hade en egen ponny hemma. Ja det var lite pinsamt när dom frågade om jag brukade rida och jag svarade "ja jag har en egen ponny hemma"...
 
Jag mins fortfarande blickarna jag kunde få, de trodde nog att jag var helt koko i bollen. Men själv tyckte jag inte det eftersom att jag då ansåg att jag var tvungen (notera ordet tvungen) att ta vara på varje sekund jag kunde få sitta på en hästrygg. Även om jag skrev tvungen så var jag absolut inte tvingad att rida, det var verkligen mitt fria val. Men även om man själv väljer något kan man ibland känna sig väldigt tvungen att göra saker, vilket jag gjorde då!
 
Mer om hur lektionen gick, vad jag gjorde, vilken häst jag använde och lite bilder får ni se tidigast ikväll, men mest troligt är det att det blir imorgon. Ska nämligen träffa lite gamla klasskompisar ikväll och de kan nog bli lite sent!
/Yohanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback